Ha a magyar állam magánkézbe adná a BKV-t vagy a Mávot, azzal varázsütésre megoldódnának a masszívan veszteséges állami cégek problémái? Vagy mégsem?

Örök dilemma, vajon privatizálja-e az állam a veszteséges, illetve akár korrupciós botrányoktól sem mentes állami céget? Persze, hisz a magántőke hatékonyabbá, sőt nyereségessé tenné a vállalatot, csökkenne a korrupció és javulna a szolgáltatás minősége - vágják rá válaszként a piacgazdaság hívei. Ne tegye, mert a befektetőket csak a pénz érdekli, kirúgnák a vállalat felét, bezárnák a veszteséges vonalakat - kontrázna az ellentábor. (Bővebben lásd "Érdemes privatizálni a nagy állami vállalatokat?" című cikkünket a jobb oldali hasábban)

Ray Fisman, a Columbia Business School professzora, és Tim Sullivan a Harvard munkatársa a "The Org: The Underlying Logic of the Office," című könyvükben erre a kérdésre keresik a választ, azaz hogy mely esetekben érdemes privatizálni, és mikor kell állami ellenőrzés alatt tartani egy vállalatot, szervezetet.